Prindi

Smart-IDd saab tänasest taotleda pangakontorites

19.09.2017

Alates tänasest on võimalik Smart-IDd taotleda pangakontorites. Kui siiani sai Smart-IDd taotleda elektrooniliselt ID-kaardi või Mobiil-ID abil, siis nüüd väljastavad Eestis Smart-IDd ka esimesed pangakontorid. 

Tänasest alates väljastavad Smart-IDd Swedbanki Eesti kontorid, kuid lähiajal alustavad Smart-ID kontoriväljastusega ka Swedbanki Läti ja Leedu ning SEB Panga Baltikumi esindused. 

Smart-ID taotlemiseks tuleb külastada panga esindust, kus teenindaja tuvastab kliendi isiku ning juhendab Smart-ID konto loomisel. Taotledes Smart-IDd pangakontoris peab klient avama oma nutiseadmes Smart-ID äpi, valima enda isiku tuvastamiseks panga kaudu autentimise ja looma rakenduses PIN1 ja PIN2-koodid. Seejärel kuvatakse telefonis registreerimiskood, mille pangatöötaja koos kliendi andmetega Smart-ID taotlusele lisab. Kui prinditud taotlus on allkirjastatud, tuvastavad kaks pangatöötajat kliendi isiku tema isikut tõendava dokumendi alusel. Ülejäänud sammud (isiku ja PIN-koodide kinnitamine) viiakse läbi kasutaja nutiseadmes.

SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuhi Liisa Lukini sõnul on Smart-ID taotlemine pangakontoris mõeldud ennekõike neile, kes mingil põhjusel ei saa elektroonilisi isikutuvastusmeetodeid kasutada: „Smart-ID pangakontorites taotlemise eelduseks on tehniline võimekus, mis on lisatud Smart-ID uues arenguetapis. See on oluline, sest kuigi Eestis on ID-kaart ja Mobiil-ID suhteliselt laialt levinud, on siiski ka inimesi, kes neid lahendusi ei kasuta. Lätis ja Leedus on aga ID-kaardi elektrooniline kasutamine nii vähe levinud, et seal on pangalingi kõrval pangakontorites isiku tuvastamine paljude jaoks ainus võimalus Smart-ID saada. Seepärast on väga hea, et Smart-ID väljastamine pangakontorites on nüüd alanud.“

Lisaks Swedbanki Eesti kontoritele alustab Smart-ID väljastamist oma Baltikumi pangakontorites lähiajal ka SEB Pank.

Innovaatiline ja mugav Smart-ID toimib lihtsal põhimõttel: kasutaja laadib Google Playst või App Store’ist nutiseadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab oma isiku elektrooniliselt, kasutades selleks Mobiil-IDd või ID-kaarti, või minnes pangakontorisse. Nii nagu ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on ka Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2-koode, mille kasutaja loob samas rakenduses. 

Smart-ID abil saab kasutada mitmeid finants-, haridus-, telekommunikatsiooni-, energia- ja jaekaubandussektori e-teenuseid. Smart-ID kasutamine on tasuta. Rohkem infot: smart-id.com

SK ID Solutions on spetsialiseerunud rahvusvahelistele e-identiteedi lahendustele. Oleme Eesti riigi partner sertifikaatide väljastamisel isikut tõendavatele dokumentidele. Võimaldame erinevate riikide kodanikel e-teenustesse sisse logida ning digitaalallkirju anda. SK ID Solutions teenindab enam kui 600 organisatsiooni, mille hulgas on nii finants-, tervishoiu- kui ka muud era- ja riigisektori e-teenused. Meie teenustel on Baltikumis üle miljoni lõppkasutaja.

Lisainformatsioon:
Liisa Lukin
Lisateenuste ärijuht
SK ID Solutions
Tel: 5659659
E-post: liisa.lukin[A]sk.ee